تارنمای خبری آمریکایی هیل (TheHill) نوشت: پارلمان کانادا حملات دونالد ترامپ علیه جاستین ترودو نخست وزیر این کشور پس از پایان نشست سران هفت کشور برتر صنعتی و اقتصادی (جی 7) را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز، تارنمایی خبری آمریکایی هیل در مطلبی از محکوم شدن ترامپ و مشاورانش به علت اینکه جاستین ترودو را هدف حملات خود قرار داد نوشت.

هیل در ادامه نوشت: در رای گیری مخفیانه پارلمان کانادا رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش به دلیل اینکه ترودو را هدف حملات خود قرار داده بودند، محکوم شدند.

نمایندگان مجلس عوام طرحی را تصویب کردند که به موجب آن اظهارات تحقیرآمیز و حمله شخصی توسط مقامات آمریکایی (علیه نخست وزیر کانادا) به روابط دوجانبه لطمه می زند و مطرود است.

هیل نوشت: این اقدام نمادین پارلمان کانادا پس از آن صورت می گیرد که پیتر ناوارو (Peter Navarro) مدیر شورای تجارت ملی کاخ سفید درباره نخست وزیر کانادا گفته بود: برای هر رهبر (کشوری) که باور بد دیپلماسی با ترامپ داشته باشد، جایی خاصی برایش در دوزخ وجود دارد.

تارنمای خبری آمریکایی در ادامه افزوده است: شماری از مقامات دولت آمریکا و همچنین شخص ترامپ در نشست هفته گذشته گروه هفت در کانادا، نخست وزیر این کشور را ملامت کردند و پس از آنکه ترودو به شدت از ترامپ انتقاد کرد، وی نیز از امضای بیانیه اجلاس سرباز زد.

به نوشته هیل، مقامات آمریکا ترودو را برای رفتار دوگانه نسبت به ترامپ پس از اینکه وی محل اجلاس سران گروه هفت در ایالت کبک کانادا را ترک کرد مورد انتقاد قرار دادند.