دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که تشدید رنج و محنت های مردم نوار غزه حکایت از نزدیک شدن زمان وقوع جنگ تمام عیار در این منطقه دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دبیر کل سازمان ملل از نزدیک شدن نواز غزه به یک جنگ تمام عیار خبر داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که تشدید رنج و محنت های مردم نوارغزه حکایت از نزدیک شدن زمان وقوع جنگ تمام عیار در این منطقه دارد.

وی بار دیگر خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد علل قتل عام صدها غیر نظامی بی دفاع فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر به دست نظامیان صهیونیست در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شد.  گوترش تاکید کرد که در برهه اخیر رنج و محنت ها و گرفتاری های مردم غزه به شدت افزایش یافته که این امر از سال ۲۰۱۴ تاکنون بی سابقه بوده است. 

وی تاکید کرد که از جان باختن تعداد زیادی از غیر نظامیان بی دفاع فلسطینی به دست نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شوکه شده است. لازم به ذکر است که تظاهرات بازگشت از ۳۰  مارس گذشته و با هدف تاکید بر پایبندی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی آغاز شده است.