یک منبع امنیتی خبرداد: اتاق عملیات مشترک بین ایران واقلیم کردستان با هدف برای مقابله با فعالیت احزاب کُرد تجزیه طلب در داخل اراضی اقلیم کردستان تشکیل شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از الغد پرس، اتاق  مشترک عملیات به درخواست اقلیم کردستان و برای مقابله با فعالیت احزاب کُرد تجزیه طلب در داخل اراضی اقلیم کردستان تشکیل شده است.

به گفته این منبع، ایران هم به اقلیم کردستان عراق اطمینان خاطر داده است که اجازه نخواهد داد کسی از اراضی ایران سوء استفاده کند.

در ۱۵ خرداد گذشته نیروهای مرزبان ایران در منطقه «الواتان» سردشت ضمن خنثی سازی عملیات تروریستی از ورود یک گروه مسلح به کشور ممانعت کردند.

در این عملیات دست کم ۲۰ تروریست قصد نفوذ به کشور را داشتند که در پی درگیری با نیروهای ناجا، به اراضی عراقی متواری شده بودند و در این میان ۲ تن از مرزبانان به شهادت رسیدند.

گفتنی است پیش از این ایران از طریق کنسولگری خود در اربیل به دولت اقلیم کردستان هشدار داده بود که باید با تحرکات این گروه های تروریستی در خاک اقلیم کردستان مقابله شود و اربیل اجازه ندهد اقلیم کردستان به پایگاهی برای حمله به ایران تبدیل شود.