خبرگزاری نووستی خبر داد: رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان یکی از تصمیمات مهم تاریخی که همانا ادامه مشارکت دو کشور در زمینه توافقنامه اوپک است را اتخاذ کردند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور و عربستان سعودی توافقنامه نامحدود اوپک در خصوص افزایش میزان استخراج نفت در سه ماهه سوم سال جاری، به میزان یک و نیم میلیون بشکه نفت در شبانه روز را ادامه خواهند داد.

به گفته وی، این توافقات تنها مربوط به سه ماهه سوم سال شده و در ماه سپتامبر لازم است تا اوضاع بازار جهانی نفت و ادامه اقدامات مشترک در این رابطه باردیگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نوواک یادآور شد که روز جمعه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "محمدبن سلمان آل ثانی" ولیعهد عربستان یکی از تصمیمات مهم تاریخی که همانا ادامه مشارکت دو کشور در زمینه توافقنامه اوپک است را اتخاذ کردند.

توافقنامه نامحدود اوپک شامل حجم مشخصی از استخراج نفت نمی شود و این مسئله احتمالاً با توجه به تغییرات پارامترهای تولید مورد تصمیم گیری مجدد قرار خواهد گرفت و این موضوع در دستور کار مذاکرات وین قرار دارد. به گفته وزیر انرژی روسیه، کشورهای عضو اوپک پیشنهاداتی در زمینه ادامه همکاری‌ها داده‌اند و اکنون تنها باید شکل این مشارکت مورد توافق قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است که کشورهای عضو اوپک در جریان نشست 22-23 ژوئن در وین، امکان افزایش استخراج نفت به میزان یک و نیم میلیون بشکه در شبانه ‌روز مورد بررسی قرار خواهند داد.