در دیدار صدر اعظم آلمان با نخست وزیر ایتالیا در خصوص مسئله مهاجر پذیری رایزنی وتبادل نظر شد.

به گزارش مرور نیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان  سفرش به ایتالیا دیدار با «جوزپه کنته» در خصوص مهاجر پذیری با ایجاد رویه کاهش این شرایط به توافق رسیدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل اعلام کرده است که قصد دارد با کنته در زمینه کاهش تعداد پناهجویانی که وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، همکاری کند. این موضع‌گیری در شرایطی است که احزاب آلمانی به دلیل اختلاف نظر در زمینه ادامه سیاست‌های پذیرش پناهجویان دچار مشکل شده‌اند.

صدراعظم آلمان گفت: «ما حامی خواست ایتالیا مبنی بر همبستگی هستیم و امیدواریم که آلمان هم در زمینه پذیرش پناهجویان این تفاهم را دریافت کند.»

سران آلمان و ایتالیا همچنین بر اهمیت وجود پلیس مرزی برای حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و همکاری با سازمان‌های جهانی برای رسیدگی به عواملی که باعث می‌شود، پناهجویان از آفریقا و خاورمیانه راهی اروپا شوند، تاکید دارند.

مرکل همچنین گفت که وی و کنته در این مورد تاکید کردند که درخواست پناهندگی افراد باید در کشورهای مبدا یا کشورهای مسیر حرکت به سمت اروپا بررسی شود تا در صورت لزوم افراد به کشور خودشان بازگردانده شوند.

میلیون‌ها پناهجو برای اینکه وارد اروپا شوند از مسیر دریای مدیترانه وارد این قاره می‌شوند به همین دلیل مرزهای ایتالیا به منزله مرزهای اروپا هستند. همچنین بسیاری از پناهجویان تمایل دارند تا در نهایت وارد آلمان شوند. این موارد باعث شده تا نقش آلمان و ایتالیا در زمینه سیاست‌های پذیرش پناهجویان حساس‌تر از بقیه کشورهای اروپایی باشد.