به دنبال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، بسیاری از مقامات اروپایی واکنش نشان دادند، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز از این اقدام ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه  در انتقاد از خروج آمریکا از شورای امنیت حقوق بشر سازمان بین الملل آن را نشان دهنده ضعف مقامات آمریکا خواند.

"نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیش از این اعلام کرد که این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و تنها در صورت انجام اصلاحات مورد نظر واشنگتن به آن باز خواهد گشت.

این سناتور بلندپایه در تفسیر این اقدام آمریکا گفت:«علت این تصمیم گیری هرچه که باشد، در واقع نشان دهنده ضعف مقامات واشنگتن است. چرا که یک کشور قدرتمند و دارای اعتماد به نفس به خود، در هر شرایطی حتی اگر در اقلیت قرار گرفته باشد، از حقوق خویش دفاع می‌کند.»

کاساچوف تاکید کرد که روسیه برعکس همواره بر مواضع خویش در شورای امنیت سازمان ملل، کمیته حقوق بشر و مجمع پارلمانی اروپا اصرار ورزیده و از این مسئله هراسی نداشته که مورد انتقاد دیگران قرار بگیرد.

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل ممکن است به تغییر شکل شورا بیانجامد.

به گفته وی، ایالات متحده الگویی برای کشورهایی خواهد شد که دنباله روی سیاست‌های واشنگتن هستند. این سیاستمدار افزود: «اقدام کنونی آمریکا ارسال علامتی برای این کشورها برای برخورد با مسائل مربوط به دستور کار بین المللی است تا همکاری‌های خود با یکی از مهمترین موسسات حقوق بشری در جهان را کاهش دهند.»