رهبر حزب عوامی تحریک پاکستان دلیل اصلی خود در نامزد نشدن انتخابات نخست وزیری را وجود فساد اداری و اقتصادی پاکستان خواند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ای آر وای نیوز، «طاهر القادری» رهبر حزب عوامی تحریک پاکستان اعلام کرد:  اگر من هم عضوی از این سیستم شوم در اصل دارم به سیاستمداران کمک می‌کنم تا به مردم بیشتر از قبل ظلم کنند و من حاضر نیستم این کار را انجام دهم.

وی گفت: نظام فعلی پاکستان پر از فساد اقتصادی و اداری است، به همین دلیل و در اعتراض به پایمال شدن حقوق مردم حاضر نیستم نامزد انتخابات پاکستان شوم.

طاهر القادری بیان کرد: هیچگاه در فساد اقتصادی حکمرانان شریک نبوده‌ام و هرگز این ننگ را نمیپذیرم که برای به دست آوردن مال دنیا شریک فساد اقتصادی آنان شوم.

رهبر بزرگ اهل سنت بریلوی پاکستان گفت: وقتی میتوان به انتخابات و نتیجه آن اعتماد داشت که حاکمیت قانون وجود داشته باشد.

وی گفت: در سال 2014 بسیاری از طرفداران ما توسط پلیس ایالت پنجاب و به دستور مستقیم سروزیر کشته شدند ولی تاکنون نتوانستیم حق آنان را بگیریم.

طاهر القادری ابراز داشت: در ظلم و ستمی که به نام دموکراسی بر مردم پاکستان صورت میگیرد شریک نخواهم شد و مبارزه خود با این سیستم را ادامه خواهم داد.

گفتنی است در سال 2014 اعتراض طرفداران طاهر القادری در شهر لاهور به مرگ 11 نفر از آنان ختم شد و علیرغم گذشت 4سال از این واقعه هنوز مجرمان دستگیر نشدهاند.