در آستانه آغاز انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، معاون حزب کردی دموکراتیک خلق ترکیه در مصاحبه با اسپوتنیک عنوان کرد: ریاست اردوغان در نظر اغلب مردم جامعه فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش مرور نیوز، «فیلیز کرستیچی اوغلو» معاون حزب کردی دموکراتیک خلق ترکیه در گفتگو با اسپوتنیک عنوان کرد: با توجه به پیروزی احتمالی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، اما این پیروزی  از نظر ما نامشروع است.

وی گفت: حتی اگر وی پیروز رقابت باشد، در باور ما مبنی بر وقوع تقلب تغییری ایجاد نمی‌شود. ریاست جمهوری اردوغان و تغییر نظام مطابق میل وی، در نظر اغلب مردم جامعه فاقد وجاهت قانونی است.

کرستیچی اوغلو در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار تضمین سازمان ملل برای رعایت حق حضور همه قومیت‌های سوریه در کمیته قانون اساسی شد.

گفتنی است بخش‌ قابل توجهی از رای دهندگان کُرد که گرایشات مذهبی و محافظه کارانه دارند در گذشته به حزب عدالت و توسعه رای می دادند. اما استراتژی انتخاباتی اردوغان برای کسب حمایت ناسیونالیستهای ترک از طریق تشدید مبارزه با کردهای سوریه، مخالفت با رفراندوم استقلال کردستان عراق، سرکوب حزب دموکراتیک خلقها و بازداشت رهبران و نمایندگان پارلمانی این حزب و برکناری صدها شهردار حامی حزب دموکراتیک خلقها در کردستان ترکیه ظاهرا موجب ریزش شدید آرا اردوغان در میان کردهای ترکیه شده است.