سخنگوی حماس در سخنانی عنوان کرد: گزارش فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه در خصوص وضعیت غزه به نفع رژیم صهیونیست و به ضرر مردم غزه بود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس در گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: متأسفانه نیکولای ملادینوف فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه در سخنرانی اخیرش در شورای امنیت نشان از طرفداری این شخص از رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: گزارش فرستاده صلح سازمان ملل به خاورمیانه به ضرر ملت فلسطین  و غزه است نه به نفع شان

برهوم خاطرنشان کرد که فرستاده صلح سازمان ملل متحد خود در بسیاری از موارد قانون را زیر پا گذاشت و این در حالی است که قوانین بین المللی حق تظاهرات و ابراز عقیده و حتی حق مقاومت ملت های تحت اشغال در برابر اشغالگران را به رسمیت شناخته و از آن حمایت می کند.

وی افزود: تداوم این مواضع ملادینوف با وجود جنایت های روزمره رژیم صهیونیستی و به ویژه محاصره بیش از ۱۲ سال غزه کمکی به ایفای نقش مطلوب وی به عنوان فرستاده صلح سازمان ملل در منطقه خاورمیانه نمی کند.

سخنگوی حماس همچنین از ملادینوف خواست در این مواضع خود بازنگری و تلاش کند عدالت را در حق ملت فلسطین و قربانیان جنایت های رژیم صهیونیستی رعایت کند و با قرار گرفتن در کنار آنها، به جای جانبداری از این رژیم، از حقوق قانونی و مشروع فلسطینیان حمایت کند.