مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از توافق کشورهای عضو درباره لزوم گسترش مشارکت با کشورهای غیر عضو و مراکز اصلی ایجاد مهاجرت به اروپا حمایت می کنم.

به گزارش  مرور نیوز، به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره نتایج نشست روز گذشته سران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: از توافق کشورهای عضو درباره لزوم گسترش مشارکت با کشورهای غیر عضو و مراکز اصلی ایجاد مهاجرت به اروپا حمایت می کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که این امر نیازمند افزایش منابع و اعتبارات کافی نیز می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید با افزایش منابع اعتباری، پروژه های مربوط به توسعه در کشورهای مهاجرساز را گسترش داد تا از خیل عظیم مهاجران به سمت اروپا جلوگیری شود.

این در حالیست که در نشست روز یکشنبه بروکسل سران ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

همزمان با برگزاری این نشست غیررسمی کشورهای ایتالیا و مالت اعلام کردند که از پذیرش کشتی «لایف لاین» که حامل گروهی از پناهجویان است خودداری می کنند.

در همین رابطه رهبران فرانسه و آلمان روز یکشنبه خواستار دستیابی به توافق های چند جانبه بین شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد پذیرش پناهجویان شده بودند.