سرویس بین الملل- مردم آمریکا در نخستین سه شنبه ماه نوامبر هر چهار سال در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت می کنند ولی چرا در ماه نوامبر؟

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، آمریکایی ها در حالی سه شنبۀ آینده، هشتم نوامبر 2016، برای انتخاب رئیس جمهور خود از میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پای صندوق های رأی می روند که از سال 1845، با تصمیم کنگره، انتخابات این کشور در اولین سه شنبۀ ماه نوامبر برگزار می شود. تا پیش از آن، هر ایالت، در تاریخی جداگانه انتخابات را برگزار می کرد.

اسکای نیوز نوشت دلیل انتخاب این تاریخ آن بود که در قرن 19، بیشتر مردم آمریکا کشاورز بودند و با فرارسیدن ماه نوامبر از برداشت محصول خود فارغ می شدند و مشغله ای نداشتند. در این ماه هوا نیز مناسب تر از دیگر ماه ها بود؛ به ویژه اینکه در بهار، مردم سخت مشغول کشاورزی بودند.

تعیین روز سه شنبه نیز به دلیل شرایطی بوده است که امروزه دیگر وجود ندارد. در آن زمان، به دلیل ابتدایی بودن راه های مواصلاتی میان ایالت ها، قانون گذاران آمریکایی تصمیم گرفتند روز سه شنبه را برای انتخابات برگزینند تا مردم بتوانند از راه های دور خود را به مراکز رأی گیری برسانند. در آن زمان، رسیدن به محل رأی گیری، گاهی یک روز کامل وقت می گرفت. به همین دلیل، دوشنبه که پس از پایان هفته بود، برای بسیاری از افراد مناسب نبود.

با وجود تمام تغییراتی که آمریکا به خود دیده است، کنگرۀ این کشور همچنان این سنت را حفظ کرده است.