در جا به جایی روسای جمهور آمریکا، انتقال مسالمت آمیز قدرت تنها شامل واگذاری کدهای شلیک موشک های هسته‌ای به فرمانده کل قوای بعدی نیست، بلکه همچنین شامل ارائه دسترسی به حساب رسمی توئیتر @POTUS نیز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، در روز 20 ژانویه 2017، کنترل 11 میلیون فالوور این حساب به چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا واگذار شده و توئیت‌های باراک اوباما به حساب جدید وی که به عنوان حساب توئیتری رئیس‌جمهور سابق با آدرس @POTUS44 است، منتقل خواهد شد.

همچنین حساب توئیتری میشل اوباما نیز به یک آدرس جدید منتقل شده و حساب‌های سایر کارکنان کنونی کاخ سفید توسط دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا بایگانی خواهد شد.

همچنین صفحات رسمی کاخ سفید در فیسبوک و ایسنستاگرام نیز به رئیس‌جمهور جدید منتقل خواهد شد. کلیه اطلاعات سایت‌های اجتماعی اوباما مانند روسای جمهور قبلی به آدرس‌های جدید منتقل می‌شوند.

در نهایت، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا همه داده‌ها، توئیت‌ها، تصاویر و مطالب دیگر را در معرض عموم قرار داده و از همه آمریکایی‌ها دعوت خواهد کرد تا روش‌های خلاقانه خود را برای بایگانی این مطالب به منظور استفاده مفید و در دسترس قرار دادن آنها برای پروژه‌های هنری آینده و کاربردهای دیگر ارائه کنند.