رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی تأکید کرد: روسیه هم به جهات مشخصی دشمن است. چین هم از منظر اقتصادی دشمن است، آن‌ها قطعا دشمن هستند.

به گزارش مرور نیوز، ترامپ طی سخنانی دو کشور و یک سازمان بین المللی را دشمن خود معرفی کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه و در میانه جنگ تجاری این کشور با اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا دشمن است. رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌اِن‌اِس (CNS) و در حالیکه در اسکاتلند (برای بازی در زمین شخصی گلف خود) به سر می برد، در این خصوص گفت: فکر میکنم که دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا در آنچه در زمینه تجارت با ما انجام می دهند، یک دشمن تلقی می شود.

ترامپ

روسیه هم به جهات مشخصی دشمن است

دونالد ترامپ ادامه داد: اکنون ممکن است اتحادیه اروپا را مورد تصور خود قرار ندهید؛ اما آن ها دشمن هستند. وی در ادامه با کنارهم قراردادن اتحادیه اروپا با چین و روسیه اضافه کرد: روسیه هم به جهات مشخصی دشمن است. چین هم از منظر اقتصادی دشمن است، آن‌ها قطعا دشمن هستند.

ترامپ در ادامه افزود: اما این امر بدین معنا نیست که آن‌ ها بد هستند. این به آن معنا است که آن‌ ها رقیب هستند. می‌خواهند سود کنند و ما هم می‌ خواهیم سود کنیم. رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد: من برای سران آن کشورها احترام قائلم؛ اما آن‌ ها واقعا از ما سوء استفاده کرده‌ اند. بسیاری از آن‌ ها عضو ناتو هستند و هزینه‌ ها را نمی‌پردازند.