سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق گفت: دولت عراق پایبند به مصلحت و عدم آسیب رساندن به فرزندان عراق است و اگر عدم پایبندی به تعاملات مالی به ملت عراق آسیب می رساند طبیعتا دولت عراق موضعی علیه کشور خود و به سود کشور دیگر اتخاذ نمی کند.

به گزارش مرور نیوز، سعد الحدیثی سخنگوی دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: حیدر العبادی در همان ابتدااعلام کرد که تحمیل تحریم ها علیه ایران و یا کشورهای دیگر بی فایده است و برای حل مشکلات میان کشورها راه درستی نیست و به سختی هایی که ملت عراق در اثر تحریم متحمل شد اشاره کرد.

وی افزود: پایبندی عراق به تحریم های آمریکا علیه ایران تنها مختص به دلار و تعاملات بانکی و مالی و تجارت بین دو کشور است، در موارد دیگر دولت عراق هیچگونه پایبندی نسبت به امور سیاسی با ایران ندارد و اگر ارز دیگری در تعاملات میان دو کشور جایگزین دلار شود عراق روابط تجاری خود با ایران را حفظ خواهد کرد.

الحدیثی در ادامه گفت: دولت عراق پایبند به مصلحت و عدم آسیب رساندن به فرزندان عراق است و اگر عدم پایبندی به تعاملات مالی به ملت عراق آسیب می رساند طبیعتا دولت عراق موضعی علیه کشور خود و به سود کشور دیگر اتخاذ نمی کند. عراق تا جایی که می تواند در وهله اول به منافع خود پایبند می ماند و وارد مشکلات با کشور دیگری نمی شود.

وی در پایان گفت: کشورهای بزرگی که روابطی گسترده تر از روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران دارند نیز پایبندی کامل خود نسبت به دلار و تعاملات بانکی و مالی خود را اعلام کردند.