یک نماینده پارلمان فرانسه بر این باور است که دونالد ترامپ در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تقابل با روسیه را متوقف خواهد کرد و همه توجه خود را به افزایش قدرت چین معطوف می کند.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز، نیکولاس دوییک عضو کمیته دفاعی مجمع ملی فرانسه در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: ترامپ در صورت انتخاب شدن، سیاست تقابل با روسیه را متوقف می کند و سیاست خارجی آمریکا را به سوی افزایش قدرت چین تغییر خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، مهمترین تغییر در سیاست خارجی آمریکا دور شدن از تقابل با روسیه و تغییر توجه به سوی افزایش قدرت چین در آسیا اقیانوسیه خواهد بود.

این نماینده فرانسوی افزود: ترامپ در وهله نخست به منافع آمریکا اعتقاد دارد. سیاست خارجی ترامپ، تلاش های چین برای پیشتازی در عرصه اقتصاد جهانی را هدف قرار خواهد داد. ترامپ احتمالا قصد دارد تمرکز بیشتری روی منطقه آسیا اقیانوسیه داشته باشد.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی بارها از سیاست های تجاری ناعادلانه چین و دستکاری نرخ ارز از سوی این کشور انتقاد کرده است.

ترامپ بارها تاکید کرده است که اگر رئیس جمهور شود، به نماینده تجاری آمریکا دستور خواهد داد تا علیه سیاست های چین شکایت کند. وی همچنین نگرانی خود را نسبت به از دست رفتن فرصت های شغلی در آمریکا به خاطر سیاست های اقتصادی و تجاری چین اعلام کرده است.