وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه ای به ایران توصیه کرد که با توجه به ادامه حضور کشورهای اروپایی در برجام، فعالیت هسته ای سابق خود را از سر نگیرد.

به گزارش مرور نیوز، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی بی سی، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه با توجه به تصمیم شرکت های غربی برای خروج از ایران آیا امکان حفظ برجام وجود دارد یا نه، گفت: «فکر می‌کنم برای پاسخ دادن به این سوال هنوز خیلی زود است. اما آنچه الان می‌گویم، این است که به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای خود را احیا نکند، چراکه کشورهای اروپایی همچنان به این توافق پایبند هستند.»

وی همچنین با اعلام اینکه ایران علاقه‌ای به از سرگیری برنامه هسته‌ای خود ندارد، بر پایبندی کشورش و اتحادیه اروپا به برجام تأکید کرد.

هانت در ادامه مدعی شد: در عین حال ایران فشار تحریم های ایالات متحده را احساس می‌کند، که دلیلش فعالیت هایی است که آن ها در دیگر نقاط خاورمیانه انجام می‌دهند. بنابراین تا حد مشخصی، وضعیتی که اکنون در آن هستیم، فشار حداکثری به ایران وارد می‌کند. اما نگرانی ما این است که اگر توافق به کلی از بین برود، ممکن است شاهد انتخاب یک فرد تندروتر در ایران باشیم، که می‌تواند وضعیت را خطرناک‌تر کند. ما در گفتگو با دوستان آمریکایی خود کاملا صریح بوده‌ایم و نظر خود را درباره سودمندی این توافق مشخص، مطرح کرده‌ایم.