روزنامه «الاخبار» لبنان از جلسه ای خبر داد که در آن دستیاران «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی توصیه کردند که جنگ از یمن به لبنان منتقل شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العالم، روزنامه «الاخبار» لبنان از جلسه ای خبر داد که در آن دستیاران «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی توصیه کردند که جنگ از یمن به لبنان منتقل شود. بر اساس این گزارش، روزنامه الاخبار این خبر را در شماره امروز (دوشنبه) خود بر اساس گزارش دیپلماتیک محرمانه ای منتشر و اعلام کرد که این روزنامه از محتوای آن اطلاع یافته است.

این گزارش که طرف های تاثیرگذار لبنان هم در جریان آن قرار گرفته اند، درباره جلسه ای است که در ریاض به ریاست محمد بن سلمان و تعدادی از مقام های سعودی از جمله «عادل الجبیر» وزیر خارجه، «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی و یکی از دستیاران ویژه ولیعهد سعودی برگزار شد.

گرچه در این گزارش به تاریخ جلسه اشاره نشده اما گفته شده که در آن درباره نتایج سیاسی و نظامی آزادی مناطق جنوب سوریه بوسیله ارتش این کشور با همکاری هم پیمانان آن از جمله روسیه، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

همچنین در این جلسه نتایج درگیری های اخیر در یمن و تاثیر و پیامدهای سلبی آن بر جایگاه عربستان سعودی در کشورهای عربی و اسلامی و چگونگی جبران آن برای ایجاد موازنه جدیدی با ایران در منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.