جان کری بار دیگر با حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت: ترامپ کار را برای هر یک از رهبران ایرانی که بخواهد با آمریکا مذاکره کند، سخت کرد.

به گزارش مرور نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای با ایران به عنوان نماینده آمریکا حضور داشت، در مصاحبه‌ای با شبکه پی بی اس خروج دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از برجام را تصمیمی خطرناک و مخرب برای آمریکا دانست و تصریح کرد که این تصمیم موجب شد تا دیگر هیچ‌ یک از رهبران ایران با آمریکا مذاکره نکند.

کری در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با هدف اعمال فشار برای ایران برای تغییر حکومت گفت: بله، این تصمیم اساسا استراتژی تغییر حکومت را دنبال می‌کند و برای آمریکا فوق‌العاده خطرناک و مخرب است.

وی تاکید کرد: به غیر از دو کشور در خاورمیانه که همیشه از ایران متنفر و بر آن متمرکز بوده‌اند، چه کشورهایی با ما هستند؟! همه کشورهای طرف توافق هسته‌ای نظیر چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس اما از برجام حمایت کرده و سعی در حفظ آن دارند.

جان کری افزود: جالب است که ایران هم به تعهداتش بر مبنای توافق هسته‌ای پایبند بوده و سعی دارد آن را حفظ کند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای، متحدان آمریکا را ترک کرد و خشم آنان را برانگیخت، گفت: رییس جمهور آمریکا با این تصمیم، ظرفیت رییس جمهوری میانه‌رو ایران را برای تغییر و حضور در عرصه جهانی تخریب کرد و با اتفاقی که پیش آمده، تندروهای ایران در موضع خود (درباره توافق هسته‌ای) قدرت گرفته‌اند.

کری تصریح کرد: ترامپ کار را برای هر یک از رهبران ایرانی که بخواهد با آمریکا مذاکره کند، سخت کرد، زیرا تندروهای ایران بر این باورند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و نباید با آن مذاکره کرد.