گروه موسوم به کلاه سفیدها در شمال و شمال غرب حماه، در سوریه قرار است با همدستی تروریست‌ها دست به حمله شیمیایی ساختگی بزنند و از آن فیلمبرداری کنند.

به گزارش مرورنیوز،  منابع محلی حاضر در استان ادلب واقع در شمال سوریه درباره احتمال وقوع حمله شیمیایی در این استان خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که احتمالا گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه‌های وابسته به آن امروز جمعه با همکاری گروه موسوم به «کلاه سفیدها» دست به انجام حمله شیمیایی بزند.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفى مى‌کند، مدعى است که علت اصلى تشکیل آن به نیاز فورى شهروندان سورى به کمک‌هاى انسانى در سایه تداوم درگیرى‌هاى نظامى در سوریه است.

بودجه این گروه فعال در سوریه به‌صورت سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است که توسط حامیان آن پرداخت مى‌شود. آمریکا رسما اوایل تیر ماه گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ با پرداخت ۶.۶ میلیون دلار به کلاه سفیدها در سوریه موافقت کرده است.

منابع محلی حاضر در ادلب در ادامه اعلام کردند که تروریستها پنجشنبه (روز گذشته) طرح این حمله شیمیایی را پی‌ریزی کردند و بر اساس آن قرار است امروز پس از برگزاری نماز جمعه انجام گیرد.

بر اساس این نقشه، عناصر جبهه النصره به همراه تروریستهای «جیش العزه و الحزب الترکستانی» و شماری از نیروهای کلاه سفید بین ریفهای شمال و شمال غرب حماه شرایط را فراهم خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز شماری از رسانه‌های خارجی و ترکیه‌ای با حمایت عناصر جیش العزه به سمت مناطق «اللطامنه و کفرزیتا» و شمار دیگری از رسانه‌های خارجی به سمت منطقه «سهل الغاب» خواهند رفت.

منابع محلی ادلب تأکید کردند که عناصر النصره از روز پنجشنبه اجازه نمی‌دهند که افراد غیر نظامی از ادلب به ریف شمالی حماه و سهل الغاب بروند و مدعی هستند که این مناطق در زمره مناطق نظامی است.

بر اساس این نقشه، تروریستها پس از نماز جمعه، با بمباران مواضع ارتش سوریه، نیروهای سوری را مجبور به واکنش خواهند کرد تا پس از آن حمله شیمیایی ساختگی را انجام داده و از روند امدادرسانی به افراد زخمی فیلمبرداری کنند.

پس از این مرحله، چند نفر نیز به زبانهای عربی و خارجی اعلام خواهند کرد که ارتش سوریه این حمله را انجام داده است. انتقال شماری از کودکان ربوده شده توسط تروریستها از بیمارستان «جسر الشغور»  به ریفهای شمالی و شمال غربی حماه به همراه انتقال ابزارهای تصویربرداری و دستگاههای ماهواره‌ای پیشرفته به این منطقه مؤید این مسئله است.

منطقه‌ای که قرار است این حمله شیمیایی ساختگی صورت گیرد، امروز بر اساس تنش نظامی با ارتش سوریه مشخص خواهد شد.

برخی از عناصر کلاه سفید نیز گفته بودند که لازم است امروز ارتش سوریه تحریک شود و دست به انجام حمله بزند؛ به ویژه اینکه اخیرا حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریستها در شمال غرب حماه متوقف شده است.