​صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در صورتی‌که انگلستان، اتحادیه اروپا را بدون به دست آوردن یک قرارداد تجاری ترک کند، اقتصاد آسیب خواهد دید.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه هشدار داد در صورتی‌که انگلستان، اتحادیه اروپا را بدون به دست آوردن یک قرارداد تجاری ترک کند، اقتصاد آن آسیب خواهد دید.

این صندوق همچنین پیش‌بینی کرد در صورتی که قرارداد برگزیت به سرانجام برسد، اقتصاد انگلستان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حدود ۱.۵ درصد رشد خواهد کرد، که این از رشد اقتصادی آلمان و فرانسه کمتر خواهد بود.

کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت: بگذارید شفاف سخن بگویم، در مقایسه با بازار واحد اروپا در شرایط کنونی که به آرامی به کار خود ادامه می‌دهد، تمام سناریوهای ممکن برگزیت، برای انگلستان هزینه خواهد داشت و هزینه خیلی کمتری هم متوجه اتحادیه اروپا خواهد بود. پس هر چه موانع تجاری بیشتری در روابط جدید (بین اروپا و انگلستان) به وجود بیاید، هزینه آن برای اقتصاد بیشتر خواهد بود؛ این باید کاملا واضح به نظر برسد، اما به انگار بعضی مواقع این‌طور نیست.

از سوی دیگر، دویچه بانک هم روز دوشنبه، اعلام کرد: مطابق با خواسته‌های بانکداران انگلیس و اتحادیه اروپا، پس از خروج برنامه‌ریزی شده انگلستان از اتحادیه اروپا در سال آینده، دارایی‌های خود را از لندن به فرانکفورت منتقل می‌کند.

این بانک اعلام کرد که پس از برگزیت، فرانکفورت را به جای لندن، به مرکز اصلی مشتریان بانک سرمایه‌گذاری خود تبدیل خواهد کرد.