سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه ترکیه در انتقاد از سیاست های اروپا گفت: کشورهای اروپایی به بهشت تروریست ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو افزود: ما سلاح هایی را که آمریکا در اختیار پ ک ک قرار می دهد، از عناصر « ی پ گ » کشف و ضبط کرده ایم.
وزیر امورخارجه ترکیه با اعلام این مطلب که متاسفانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تروریست ها تبدیل به باغ بهشت شده اند، اضافه کرد: آنان حتی تروریست های ستیزه جویی که ما آنها را به اروپا باز می گردانیم را  ،‌آزاد می کنند. 

چاووش اوغلو  افزود : آیا دولت های اروپایی تاکنون از حزب دموکراتیک خلق ها خواستند که از تروریست ها فاصله بگیرد؟ 

وی گفت : کشورهای اروپایی به علت این که این حزب با گروه تروریستی پ ک ک مرتبط است به صورت جدی از آن حمایت کردند. 

چاووش اوغلو با انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا گفت :‌ آیا کسی از مقامات اتحادیه اروپا از گروه پ ک ک خواست که سلاح را بر زمین بگذارد؟ آیا آمریکا و کشور دیگری چنین درخواستی را مطرح کرد؟ چرا آنان از پ ک ک نمی خواهند سلاح را بر زمین بگذارد؟ 

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : آمریکا شریک و متحد ما است ولی ما یکی از ایالت های آمریکا نیستیم. ما نیز از اینکه آنان سیاه پوستان را بی رحمانه به قتل می رسانند ،‌ ناراحتیم. اینکه پلیس آمریکا با احساس لذت سیاه پوستان را به قتل می رساند ، ما را ناراحت می کند . ما این موضوعات را به صورت مستقیم به مقامات آمریکایی گوشزد می کنیم اما اینکه آنها خود را  قدرتی بالاتر از ما تصور کنند و برخی مسائل را به ما گوشزد کنند ، این را صحیح نمی دانیم.