وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است چنانچه ادلب در سوریه آزاد شود انتقال اولیه تولید سلاح‌های شیمیایی از کشورهای اروپایی به این شهر را افشا خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، روسیه اعلام کرده است اطلاعاتی درباره انتقال مواد اولیه تولید سلاح‌های شیمیایی از کشورهای اروپایی به شهر ادلب در اختیار دارد و عملیات آزادسازی ادلب انتقال اولیه تولید سلاح‌های شیمیایی از کشورهای اروپایی به این شهر را افشا خواهد کرد.

ولادیمیر ارماکوف، پیشتر تاکید کرده بود، مقدماتی برای انجام اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب انجام شد که هدف از آن ایجاد بهانه‌ای برای دخالت نظامی علیه دمشق بود.

طبق اطلاعات ویژه‌ای که شبکه المیادین به آنها دست یافت، کلاه سفیدها جهت آمادگی برای انجام یک حمله شیمیایی ساختگی در حومه ادلب آماده می‌شوند.

به گفته برخی منابع، ۲۵۰ تن از این نیروها همراه با گروهی از شبه نظامیان خارجی در این حمله ساختگی شرکت خواهند کرد و برخی از مواد شیمیایی برای استفاده از آنها به روستای مسیحی نشین حلوز واقع در نزدیکی جسر الشغور منتقل شده‌اند.

این منابع با اشاره به اینکه نیروهای کلاه سفید پیشتر مواد سمی را از طریق گذرگاه الحسانیه از خاک ترکیه منتقل کرده بودند، گفتند، زمان استفاده از این مواد شیمیایی یک هفته پس از عملیات نظامی ارتش سوریه خواهد بود.