هیأت عربستانی در سفر 6 روزه به پاکستان قرار است قراردادهایی همچون ایجاد پالایشگاه نفت در بندر گوادر و استخراج معادن در بلوچستان را امضا می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، هیئت سیاسی عربستانبرای پیوستن به هیئت عالی رتبه این کشور و امضای قراردادهای مهم وارد پاکستان شد.

 همچنین قرار است در سفر مقامات عربستان به پاکستان دولت اسلام‌آباد پیشنهاد سرمایه گذاری ریاض در ساخت سدهای مختلف این کشور را نیز مطرح کند.

 هیأت عربستانی در سفر 6 روزه به پاکستان قراردادهایی همچون ایجاد پالایشگاه نفت در بندر گوادر و استخراج معادن در بلوچستان را امضا می‌کند.

هیئت عربستانی در این سفر یادداشت های تفاهمی را برای تامین کود فسفات، فرآورده‌های نفتی همچنین خصوصی‌سازی دو نیروگاه برق در پاکستان را امضا می‌کند.

پاکستان روزانه حدود 10 هزار بشکه نفت خام از عربستان دریافت می‌کند که هزینه آن با تأخیر پرداخت می‌شود.

از سال 1998 که پاکستان تبدیل به قدرت هسته‌ای شد عربستان به مدت 2 سال تسهیلات ویژه برای صادرات نفت به این کشور در نظر گرفت و از آن به بعد هر بار قرارداد صادرات نفت عربستان به پاکستان تمدید می‌شود.

عربستان نقش کلیدی برای سرمایه‌گذاری و بالا رفتن ذخیره ارزی پاکستان دارد و اسلام‌آباد با تکیه بر ریاض درباره مراجعه کردن به صندوق بین المللی پول تصمیم خواهد گرفت.

یک مقام وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد عملی شدن پروژه‌های مشترک با عربستان و سرمایه‌گذاری این کشور موجب بهبود وضعیت ذخیره ارزی کشور خواهد شد.

چندی پیش در سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به عربستان طرفین برای مشارکت در کریدور اقتصادی چین به توافق رسیدند.