نیویورک تایمز در گزارشی مبنی بر ناپدید شدن "جمال خاشقجی" نوشت: آمریکا باید خواستار برکناری ولیعهید عربستان شود.

به گزارش مرور نیوز، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: خاندان حاکم در عربستان باید محمد بن سلمان ولیعهد دیوانه این کشور را برکنار کند و شخص دیگری را جایگزین وی کند و در پی دست داشتن محمد بن سلمان در قتل "جمال خاشقجی" در کنسولگری عربستان در استانبول، آمریکا نیز باید این موضوع را از خاندان حاکم سعودی طلب کند.

در این گزارش آمده است: اخبار درباره قتل "جمال خاشقجی" رو به افزایش است و به نظر می رسد این روزنامه نگار منتقد ریاض به روش وحشتناک و مشمئز کننده ای به قتل رسیده است همانطور که ترکیه ادعا می کند یک نوار صوتی از بازجویی خاشقجی و شکنجه وی توسط بازجویان سعودی در داخل کنسولگری عربستان به دست آورده است. با وجود آنکه هیچ چیزی تاکنون تایید نشده است و همه خواستار روشن شدن حقیقت هستند اما به نظر می رسد محمد بن سلمان عملیات شکنجه، بازداشت و مثله کردن خاشقجی در داخل یک مکان دیپلماتیک در یکی از کشورهای عضو ناتو را برنامه ریزی و هدایت کرده است.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز گفته شده است: این ننگ است برای مسئولین دولت ترامپ و یاران تاجر وی که علیرغم اقدامات محمد بن سلمان همچون بازداشت دهها تن از شخصیت های مهم و مسئولان سعودی و نیز سعد الحریری نخست وزیر لبنان و وادار کردن وی به استعفا، تشدید بحران با قطر و به راه انداختن جنگ یمن که بدترین بحران انسانی را در جهان رقم زده و باعث شده است حدود ۸ میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار داشته باشند، همچنان به عقد قراردادهای اقتصادی با ریاض ادامه می دهد. بن سلمان اعتماد خانواده ترامپ را کسب کرده و روابط مستحکمی با وی برقرار کرده است.

در این گزارش آمده است: مبارزه با فسادی که محمد بن سلمان در عربستان آغاز کرده است مثال دیگری از ریاکاری وی است، در حالی که صدها نفر در عربستان به اتهام فساد بازداشت شدند، محمد بن سلمان قلعه ای در فرانسه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار و یک کشتی تفریحی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خرید. همچنین در شرایطی که وی به اصلاحات اجتماعی روی آورده است و به زنان اجازه رانندگی داده است، شماری از فعالان مدنی و اجتماعی در این کشور را بازداشت می کند.

در ادامه مطلب نیویورک تایمز گفته شده است: دنیا امروز به تحقیقات بین المللی با نظارت سازمان ملل درخصوص قتل خاشقجی نیاز دارد، آمریکا نیز باید برای روشن شدن این موضوع که آیا بن سلمان با پول، نفوذ در ترامپ را خریداری کرده است، تحقیقات داخلی انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید:

پیگیری قتل "جمال خاشقجی" از سوی اردوغان

کشف هویت 15 نیروی پلیس عربستان در رابطه با قتل "خاشقجی"

البرادعی ناپدید شدن خاشقجی را اجباری می داند

ردزنی کامیون سیاه رنگ با پلاک دیپلماتیک، سرنخی تازه از پرونده "جمال خاشقجی

انتقادات "جمال خاشقجی" از ما صادقانه بود

اظهار امیدواری ترامپ از حل شدن پرونده "جمال خاشقجی"

ابراز نگرانی دولت انگلیس درباره سرنوشت "جمال خاشقجی

هفت مظنون پرونده "جمال خاشقجی" در ترکیه شناسایی شدن

تصمیم پادشاهی سعودی بر حذف جمال خاشقچی، اقدام علیه دموکراسی است

حضور تلویحی رژیم سعودی در قتل احتمالی "جمال خاشقجی"

برلین از ناپدید شدن"جمال خاشقجی" به شدت نگران است/خبرنگاران در سراسر جهان نیاز به امنیت شغلی دارند