سخنگوی حزب حاکم ترکیه اعلام کرد: این کشور از قبل هیچکس را ماجرای جمال خاشقجی متهم نمی‌کند و هرگز اجازه سرپوش گذاشتن در ماجرای کشته شدن روزنامه نگار عربستانی را نخواهد داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی به نقل از سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد: آنکارا هر آنچه را که (در ماجرای جمال خاشقجی) اتفاق افتاده، اعلام خواهد کرد. هیچ کس نباید در این باره تردید داشته باشد.

همچنین بنا به اعلام سخنگوی حزب حاکم ترکیه این کشور از قبل هیچکس را (در این قضیه) متهم نمی‌کند و هرگز اجازه سرپوش گذاشتن در ماجرای کشته شدن روزنامه نگار عربستانی را نخواهد داد.

این اظهارات به دنبال انتشار بیانیه دادستان کل عربستان در تلویزیون دولتی این کشور در روز جمعه صورت گرفت. بنا به اعلام دادستان کل عربستان جمال خاشقجی در دوم اکتبر در جریان درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است. این در حالیست که تا پیش از این عربستان هرگونه دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن روزنامه نگار این کشور را تکذیب می‌کرد و مدعی بود که خاشقجی در همان روز دوم اکتبر از کنسولگری این کشور خارج شده است.

خاشقجی از نویسندگان روزنامه واشنگتن پست و از منتقدان برجسته دولت عربستان آخرین بار در دوم اکتبر هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. بنابر گفته مقامات ترکیه، آنها فایل صوتی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم 15 نفره از عربستان خاشقجی را در کنسولگری  پس از شکنجه به قتل رسانده است. عربستان پس از دو هفته تکذیب، بالاخره به کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این کشور اعتراف کرد.