سرویس بین الملل- رئیس جمهور سوریه گفت که کشورهای غربی در مقابله با تروریست ها جدی نیستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، بشار اسد در گفت و گو با نشریه ساندی تایمز ضمن اشاره به ضعیف‌تر شدن غرب، تاکید کرد که کشورهای غربی درمقابل اقدامات گروه تروریستی داعش در قاچاق نفت سکوت کرده‌اند.

وی افزود: پیشتر نیز اعلام کردیم  که آماده هستیم به وضعیت هر کسی که سلاح خود را زمین بگذارد، رسیدگی کرده و آن را حل و فصل کنیم. ما همچنین گذرگاه های انسانی برای خروج مردم ایجاد کردیم، اما تروریست ها این گذرگاه ها را گلوله باران می کنند. حلب شهری است که تروریست ها مناطقی از آن را اشغال کرده اند و باید آنها را از آنجا بیرون برانیم.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به ضعیف شدن مواضع غربی ها گفت: در گذشته هر وقت چیزی می گفتم، اعلام می کردند که رئیس جمهور سوریه از واقعیت ها دور است. ولی اکنون وضعیت فرق کرده است. غرب بسیار ضعیف تر شده است. چیزی ندارند که به آن استناد کنند تا شرح دهند که در سوریه چه می گذرد.

وی همچنین در اشاره به جدی نبودن غربی ها بویژه آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش و سکوت در قبال اقدامات این گروه اشاره، اظهار داشت: گروه داعش نفط را قاچاق می کند و از چاه های نفت عراق زیر چشم ماهواره های آمریکا بهره برداری می کند و غرب چیزی نمی گوید.