رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا دیشب درباره قتل روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، که در داخل کنسولگری کشورش در استانبول کشته شد، با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد امانوئل مکرون و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا، یکشنبه شب درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، که در داخل کنسولگری کشورش در استانبول کشته شد، با یکدیگر گفتگو کردند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گزارش داد دو رئیس جمهور با پیش‌بینی سفر رئیس جمهور آمریکا به فرانسه به مناسبت صد سالگی امضای پیمان ترک مخاصمه در پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، تلفنی گفتگو کردند.

او افزود دو طرف درباره شرایط مرگ غم‌انگیز جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، نیز گفتگو کردند.

ترامپ پس از آنکه در این پرونده نسبت به عربستان سعودی مماشات نشان داد، شنبه لحن خود را عوض کرد و گفت: «از توضیح عربستان سعودی درباره شرایط کشته شدن خاشقجی راضی نیستم. به وضوح فریب و دروغ وجود دارد.»

فرانسه یکشنبه به همراه آلمان و انگلیس بر نیاز فوری به توضیح و شفاف‌سازی در مورد اتفاقی که برای خاشقجی رخ داده است، تأکید کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین در مورد رشته مسائل اقتصادی و امنیتی بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه و خروج آمریکا از پیمان مربوط به سلاح‌های هسته‌ای میان برد با روسیه گفتگو کردند.