وزیر اقتصاد آلمان گفت: آلمان صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را تا زمانی متوقف خواهد کرد که نااطمینانی ها درباره مرگ خاشقجی ادامه داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: آلمان از سایر کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد تا از این کشور پیروی کرده و صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کنند، آن هم تا زمانی که نااطمینانی ها درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، مقام های سعودی تاکنون اظهارات ضد و نقیضی را درباره قتل خاشقجی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول مطرح کرده اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز یکشنبه گفت که آلمان صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را تا زمانی متوقف خواهد کرد که نااطمینانی ها درباره مرگ خاشقجی ادامه داشته باشد.

وزیر اقتصاد آلمان اظهار داشت: توضیحات ریاض درباره این حادثه تاکنون رضایت بخش نبوده است. دولت آلمان بر این باور است که در شرایط کنونی هیچ گونه صادرات تسلیحاتی به عربستان صورت نگیرد چرا که می خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است.

دولت آلمان از ابتدای امسال تاکنون با صادرات بیش از 400 میلیون یورو تسلیحات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است. عربستان سعودی پس از الجزایر دومین مشتری بزرگ تسلیحات نظامی آلمان به شمار می رود.

وزیر اقتصاد آلمان درباره قراردادهای تسلیحاتی که قبلا بین برلین و  ریاض امضا شده و احتمال لغو آنها نیز گفت: به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز باید صادرات تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کنند تا فشار بر ریاض به خاطر قتل این روزنامه نگار افزایش یابد.