رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در ویسکانسین ادعا‌های همیشگی و تکراری خود درباره برجام را به زبان آورد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی در ویسکانسین گفت: ما می خواهیم ارتش قوی داشته باشیم و از کهنه سربازان حمایت کنیم. قوانین وو فعالان آنها دست ما را در جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی می بندد. جمهوری خواهان معتقدند کشور ما باید پناهگاه آمریکایی های تابع قانون باشد نه مجرمان جنایتکار.

رئیس جمهور آمریکا گفت: نخست وزیر ژاپن مرد خوبی است اما من به وی گفتم که ژاپن بسیار ثروتمند است و میلیون ها خودرو به آمریکا صادر می کند، هرچند که من دوست دارم این خودروها در آمریکا تولید شوند، اما من به نخست وزیر آبه گفتم که ما به صورت نظامی مراقب شما هستیم و به شما کمک زیادی در برابر کره شمالی کردیم. آنها در حال ارسال موشک بر فراز ژاپن نیستند. من این کار را انجام دادم اما شما فقط درصد کمی برای مسئله نظامی(نیروهای آمریکایی) می پردازید و ما بقیه را انجام می دهیم. این عادلانه نیست. وی به من نگاه کرد و هیچ چیزی نگفت. کره جنوبی نیز همینطور است.

ترامپ گفت: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یکجانبه ایران خارج کردم. توافقی که فاجعه بود.

وی افزود: ما اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در آنجا باز کردیم. ما با یکدیگر پیشرفت فوق العاده‌ای داشتیم. همه کشورهای جهان زنگ می زدند که لطفا این کار را نکنید و من تلفن را خاموش می کردم و می گفتم نمی خواهم با شما صحبت کنم. من فهمیدم اوباما، بوش و کلینتون و بسیاری دیگر این کار را به خاطر فشار زیاد انجام ندادند. به من گفتند ساخت سفارت آمریکا در اورشلیم یک میلیارد و صد میلیون دلار هزینه دارد. من گفتم ساخت یک ساختمان یک طبقه چگونه می تواند این همه هزینه داشته باشم و گفتم این را امضا نمی کنم. من فریدمن یکی از حقوقدانان موفق را به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل انتخاب کردم.ما بهترین مکان را انتخاب و با پانصد هزار دلار این بنا را ایجاد کردیم.