رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار متنی فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

در متن پیام دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است: روابط ایالات متحده با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته است و فرایند اجرای توافقنامه ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸ در جریان است. به همین دلیل لازم است فرمان وضعیت اضطراری ملی که در تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۱۹۷۹ صادر شد و کلیه اقداماتی که برای مقابله با این وضعیت اضطراری وضع شده، پس از ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ ادامه یابد. بنابراین بر اساس قانون اضطراری ملی من یک سال دیگر فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰در قبال ایران را تمدید می‌کنم.

اشاره ترامپ به توافقنامه در الجزیر است که ایران و آمریکا در ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸۱ برای پایان دادن به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) امضا کردند.

در روز ۱۴نوامبر سال ۱۹۷۹ (۲۴ آبان سال ۱۳۵۸) رئیس جمهوری وقت ایالات متحده برای نخستین بار این فرمان اجرایی را صادر کرد و از آن زمان تاکنون، هر ساله تمدید شده است.