رئیس جمهور روسیه گفت: ما به این معاهده متعهد هستیم، اما در صورت لغو واکنش لازم را نشان می دهیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین گفت: این تصمیمی است که مدتها قبل گرفته شده و آنها فکر کردند که ما توجهی به این موضوع نداریم اما توسعه این موشک‌ها در بودجه پنتاگون لحاظ شده است و بعد اعلام کردند از معاهده آی ان اف خارج می‌شوند، در گام بعدی به دنبال مقصر گشتند، و آخر روسیه را مقصر نامیدند. این ساده‌ترین و عادی ترین کار برای مردم عادی در غرب است. این حقیقت ندارد ما مخالف نابودی این معاهده هستیم اما در صورت لغو، ما نیز واکنش مناسب خواهیم داشت.

وی گفت که بسیاری از دیگر کشورها همچنان سرگرم توسعه موشک‌های کوتاه برد و میان برد هستند اما روسیه و آمریکا خود را به این معاهده متعهد کردند. با این حال اگر واشنگتن معتقد است که باید این سلاح‌ها را داشته باشد مسکو هم از این الگو پیروی خواهد کرد.

پوتین افزود: حالا شریک آمریکایی ما معتقد است اوضاع تغییر کرده و آمریکا باید این سلاح ها را داشته باشد. پاسخ ما؟ ساده است ما هم به تجهیز و توسعه می‌پردازیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: آمریکا بطور یکجانبه از معاهده موشک‌های بالستیک که یکی از توافق‌های کلیدی در امنیت بین‌المللی بود خارج شد.

آمریکا مهلت ۶۰ روزه‌ای را برای روسیه برای عمل به تعهداتش براساس معاهده موشک‌های میان برد تعیین کرده است.