انگلیس پس از آمریکا که ادعا کرده بود نیروهای دولتی سوریه در حمله شیمیایی به شهر حلب دست داشته اند این خبر را در بیانیه ای تایید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، انگلیس پس از آمریکا که ادعا کرده بود نیروهای دولتی سوریه در حمله شیمیایی به شهر حلب دست داشته اند این خبر را در بیانیه ای تایید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با صدور این بیانیه مدعی شد: «رژیم سوریه و حامیان آن نیروهای معارض را به حمله با گاز کلر علیه غیرنظامیان در حلب در روز بیست و چهارم نوامبر متهم کرده اند. ما ادله ای که تأییدکننده ادعاهای روسیه و سوریه باشند، مشاهده نکرده ایم. ارزیابی و برآورد دولت انگلیس آن است که استفاده از گاز کلر آنگونه که رژیم [بشار اسد] و متحدان روسی آن ادعا کرده اند، در این حمله بسیار غیر محتمل است و بسیار بعید است که معارضان سوری مسئول [این حمله شیمیایی] باشند»!

این بیانیه در ادامه ادعا کرد که اتهامات مطروحه علیه انگلیس یا متحدان آن در خصوص دست داشتن در این حمله شیمیایی یا سایر فجایع مرتبط با کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه، «اتهاماتی کاملاً جعلی هستند»!

گفتنی است که روز جمعه، «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادعایی جدید گفت که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و دولت روسیه به دروغ گروهه ای معارض و افراط گرا را به دست داشتن در حملات با گاز کلر در شمال غربی حلب در روز بیست و چهارم نوامبر متهم می کنند.

وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن اطلاعات موثق و معتبری در اختیار دارد که نشان می دهد نیروهای طرفدار اسد در همان روز (۲۴ اُم نوامبر ۲۰۱۸) از گاز اشک آور علیه غیر نظامیان استفاده کرده اند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اندکی پیش اعلام کرد که شواهد متقن و انکارناپذیری در دست دارد که نشان می دهد ادعاهای آمریکا در مورد حملات شیمیایی اخیر در حلب سوریه در واقع چیزی نیست جز تلاش برای رفع و رجوع کردن اقدامات تروریست ها و ناجیان دروغین آنها موسوم به کلاه سفیدها.