نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که ائتلاف فعلی کابینه‌اش هسته ائتلاف آتی باشد.

به گزارش مرورنیوز ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در انتخابات پارلمانی زودهنگام این رژیم برای تشکیل یک ائتلاف راست‌گرای مشابه ائتلاف فعلی تلاش می‌کند. نتانیاهو در نوامبر گذشته با فراخوان‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام  که آنها را غیر مسئولانه خواند، به دلیل "وضعیت امنیتی دشواری که اسرائیل با آن مواجه است"، مخالفت کرد و گفت: ما در این دوره قصد داریم سلاح‌های حزب الله و تونل‌هایی که حماس بسیار بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده را نابود کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در این برهه زمانی نمی‌تواند در ملاء عام اقدامات مهم و حساسی که در پیش گرفته را توضیح دهد اما اکنون همه از آنها اطلاع دارند.

وی در ادامه به شرح اقدامات کابینه فعلی‌اش پرداخته و بر قدرت نظامی اسرائیل تمرکز کرد و مدعی شد، "اسرائیل در رتبه هشتم قدرت‌های جهان است و این مساله‌ای باورنکردنی است".

نتانیاهو همچنین درباره مشکلات اسرائیل با ایران و حزب الله صحبت کرد و گفت: ما همواره به تلاش‌هایمان برای مقابله با اقدامات ایران در سوریه ادامه خواهیم داد.

او به روابط جدی اسرائیل با واشنگتن هم اشاره کرد و گفت: ائتلاف اسرائیل با آمریکا در اوج خود بوده و از هر زمانی قدرتمندتر است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به رشد اقتصاد اسرائیل در دوره نخست وزیری خود پرداخت و مدعی شد: من شکاف میان فقرا و ثروتمندان را از بین بردم و میانگین درآمد فرد را که از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر شده است، افزایش دادم.

تصمیم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید به دلیل به وجود آمدن بحرانی در داخل ائتلاف حاکم در مورد پیشنویس قانون خدمت سربازی و معافیت یهودیان ارتودکس از خدمت، گرفته شد.