بارسلونای اسپانیا در پی هشدار وزارت امورخارجه آمریکا به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش مرورنیوز ، ماشین‌های پلیس در هر دو بخش انتهایی بلوار لاس رامبلاس که سال گذشته توسط حمله مرگبار داعش با یک ماشین ون مورد هدف قرار گرفت، مستقر شده‌اند. حدود 30 افسر پلیس در سراسر این بلوار که بین افراد محلی و توریست‌ها محبوب است و بازار کریسمس نزدیک پلازا کاتالونیا، میدان اصلی شهر، گشت زنی می‌کنند.

اداره امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: اقدامات محتاتاطانه باید در اطراف مکان‌های عبور وسایل نقلیه از جمله اتوبوس‌ها در لاس رامبلاس بارسلونا در تعطیلات کریمس و سال جدید افزایش یابد.

در این توییت همچنین آمده است: تروریست‌ها ممکن است بدون هیچ هشداری حمله کنند و مکانهای توریستی، ایستگهای حمل و نقل و یا مکان‌های عمومی دیگر را هدف قرار دهند.

میکل باچ، وزیر کشور منطقه کاتالونیا در گفت‌وگویی با برنامه رادیویی گفت که پلیس روی این تهدید کار می‌کند.

او در ادامه بدون دادن جزئیات بیشتری گفت: ما تمام تهدیدها را جدی می‌گیریم و تمام آنها بررسی می‌شوند. مقامات به دنبال یک مرد مراکشی با گوهینامه رانندگی اتوبوس بودند. در میان نیروهای پلیس منطقه کاتالونیا کاغذی پخش شده که نشان دهنده یک مرد متولد کازابلانکا است که می‌تواند اتوبوس یا وسایل نقلیه بزرگ را براند.

یک سخنگوی نیروی پلیس منطقه‌ای کاتالونیا در تماس با خبرگزاری فرانسه بدون تایید کردن این نکته که آنها به دنبال یک مرد مراکشی هستند گفت، افزایش موقت اقدامات امنیتی در مراکزی که تمرکز جمعیت بالا است، صورت گرفته است.

اسپانیا با وجود هشدار آمریکا سطح هشدار تروریستی خود را تغییری نداده است، اگرچه براساس گفته یک سخنگوی وزارت کشور اسپانیا اقدامات امنیتی برای تعطیلات کریسمس در دسامبر افزایش یافته است.

پلیس اسپانیا همچنین جمعه هفته گذشته یک مرد 33 ساله مراکشی را که در جنگ با سوریه عضو داعش بود و برای آنها کار می‌کرد، دستگیر کرد.

در 17 اوت سال گذشته (2017) یک ون در خیابان لاس رامبلاس به سمت مردم یورش برد که منجر به کشته شدن 14 نفر و وزخمی شدن بیش از 130 نفر شد.

مجرم که یک مرد 22 ساله مراکشی بود بعد از کشتن راننده اصلی، ماشینش را دزدید و بعد فرار کرد.

چند ساعت بعد هم پنج نفر از همدستان او به عابران پیاده در تفرجگاه ساحلی پیست کمبریلز در جنوب بارسلونا یورش بردند.

داعش مسئولیت این حمله بی سابقه مرگبار طی یک دهه گذشته در اسپانیا را به عهده گرفت.