نشست سران عرب در مارس ۲۰۱۷ میلادی در اردن برگزار شده بود و در آن بر سر برگزاری نشست عربی اروپایی برای بررسی راه‌های همکاری میان کشورهای عربی و اروپایی تبادل نظر شد.

به گزارش مرور نیوز، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: نخستین نشست سران کشورهای عربی و اروپا در ۲۴ و ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ در قاهره برگزار خواهد شد. زکی تصریح کرد که این نشست، نشستی تاریخی است چرا که  برای نخستین بار برگزار می‌شود و ما اهمیت زیادی برای آن قائل هستیم و امیدواریم این نشست نتیجه بخش باشد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: رایزنی‌ها درباره مسائلی که ممکن است در این نشست سران بررسی شوند، انجام می‌پذیرد و موضوعات متعددی وجود دارند، طرف عربی رویکردهای خود و طرف اروپایی نیز مواضع خود را دارد و ما به توافقی دست خواهیم یافت تا این نشست سران به نحوی باشد که موفقیت‌آمیز بودن آن تضمین شود.

وی همچنین گفت: وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی در چهارم فوریه ۲۰۱۹ در بروکسل نشستی را برای مقدمه‌چینی برای نشست سران عربی و اروپایی برگزار خواهند کرد.

نشست سران عرب در مارس ۲۰۱۷ میلادی در اردن برگزار شده بود و در آن بر سر برگزاری نشست عربی اروپایی برای بررسی راه‌های همکاری میان کشورهای عربی و اروپایی و چالش‌های مشترک آن‌ها که بارزترین آن مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان و سلاح، درگیری‌های منطقه‌ای و مهاجرت غیرقانونی است، به اتفاق‌نظر رسیدند.