روزنامه اورشلیم پست مدعی شد: هیئتی عالی‌رتبه از مسؤولان حزب‌الله لبنان که وارد دمشق شدند، هدف حملات هوایی به سوریه بودند.

به گزارش مرور نیوز ، یک منبع نظامی عالی رتبه سوریه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت،‌ جنگنده‌های اسرائیلی به منظور اجتناب از رهگیری‌شان توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به طور گسترده از بالن‌های حرارتی بر فراز آسمان لبنان استفاده کردند.

این منبع افزود، پدافند سوریه توانستند هشت موشک از ۱۰ موشکی را که جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان شلیک کرده‌ بودند، رهگیری کنند.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، این حملات به انبار تسلیحات خسارت وارد کرد و موجب زخمی شدن سه سرباز  شد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز شب گذشته اعلام کرد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی "حملاتی ساختگی" را در ارتفاع پایین در حریم هوایی جنوب لبنان انجام داده و بالن‌های حرارتی را بر فراز صیدا و صور به پرواز درآوردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۰ شب به مدت ۱۰ دقیقه دست به حملات هوایی در ارتفاع پایین در آسمان نبطیه و التفاح در جنوب لبنان زدند.

جنگنده‌های اسرائیلی حریم هوایی منطقه الزهرانی را از دریا نقض کرده و در چند نوبت به سمت نبطیه و منطقه التفاح پرواز کردند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد، سه انفجار در حومه‌های غربی و جنوبی دمشق رخ داد که مواضع نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان را هدف گرفته بود و سه موشک دست‌کم به انبار تسلیحاتی حزب‌الله لبنان اصابت کرد. مواضع ارتش سوریه هدف این حملات نبود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از فعال کردن سامانه موشکی خود علیه موشکی که به ادعای آن از خاک سوریه شلیک شده بود، خبر داد.

آویخای اردعی، سخنگوی ارتش این رژیم در توییتی نوشت: سامانه‌های دفاع هوایی ما علیه موشکی که از سوریه شلیک شده بود، فعال شدند.

وی گفت: این حمله موشکی هیچ تلفات یا خسارتی برجای نگذاشت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعضا حریم هوایی لبنان را نقض می‌کنند و قایق‌های آن وارد آب‌های منطقه‌ای این کشور می‌شوند.