اتحادیه اروپا از تمامی معترضان در بوسنی خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و از خشونت اجتناب کنند؛ این درخواست پس از آن مطرح شد که درگیری میان معترضان و پلیس در بانیا لوکا درگرفت.

به گزارش مرور نیوز ، داوور دراجیچوویچ، ۴۹ ساله پس از آن در بانیا لوکا، بوسنی دستگیر شد که نتوانست به سوالات مرتبط با مرگ پسر ۲۱ ساله اش که جسدش در مارس ۲۰۱۸ و در حاشیه رودخانه‌ای کشف شد، پاسخ دهد. اتحادیه اروپا در این رابطه از پلیس توضیح خواسته است.

این مرد خبر خودکشی پسرش را رد کرده و می‌گوید که پسرش در قتلی که از سوی مقام‌های بوسنی سرپوش گذاشته شده، جانش را از دست داده است.

دولت بوسنی تحت کنترل میلوراد دودیک، رهبر صرب‌های بوسنی این اتهام را رد کرده و به این مرد تاکید کرد تا به دور از سیاست بماند؛ این مرد تا به حال راهپیمایی‌های ضد دولتی زیادی به راه انداخته است.

معترضان در "بانیا لوکا" و "سارایوو" همبستگی خود را با این پدر و فرد دیگری به نام موریس ممیک که پسرش را در سانحه رانندگی در ۲۰۱۶ از دست داد، دست به راهپیمایی زدند.

خانواده ممیک نیز تاکید دارند که این یک قتل از سوی مقام‌های فاسد بوسنی بوده است.

مقام‌های صرب بوسنی به صورت موقت دو قانونگذار اپوزیسیون را که در این راهپیمایی حضور داشتند، بازداشت کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شوکه کننده است که دو پدر در جستجوی عدالت برای پسران مرده خود بیش از هر حزب سیاسی دیگری توجهات را برای فقدان عدالت و مجازات در بوسنی و هرزگوین جلب کنند.