در حالیکه دولت فرانسه از طرح افزایش مالیات سوخت عقب‌نشینی کرده است، اعتراضات به جنبشی وسیع‌تر علیه سیاست‌های دولت و افزایش هزینه‌های زندگی تبدیل شده است.

به گزارش مرور نیوز، معترضان جلیقه زرد خواستار تداوم هفتمین هفته از اعتراضات در امروز شنبه (۲۹ دسامبر) شدند. این موج از اعتراضات از اواسط نوامبر آغاز شد.

در حالیکه دولت فرانسه از طرح افزایش مالیات سوخت عقب‌نشینی کرده است، اعتراضات به جنبشی وسیع‌تر علیه سیاست‌های دولت و افزایش هزینه‌های زندگی تبدیل شدند. این اعتراضات با درگیری‌های خشونت‌بار معترضان و نیروهای امنیتی ادامه یافت و این در شرایطی بود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار برقراری آرامش و سازش شده بود.  

دوره تنش‌آلود ناآرامی مدنی در فرانسه در مه ۱۹۶۸ مملو از اعترضات و اعتصاب‌های سراسری و نیز اشغال دانشگاه‌ها و کارخانه‌های سراسر فرانسه بود. این اعتراضات با اعتصاب دانشجویان علیه اصلاحات آموزشی آغاز شد و در نهایت به اعتراضات گسترده کارگران کشیده شد که خواستار ۴۰ ساعت کار در هفته، بازنشستگی در سن ۶۰ سالگی و حداقل حقوق ۱۰۰۰ فرانک بودند. این اعتراضات در نقطه اوج، اقتصاد فرانسه را به حالت تعلیق درآورد.