حزب راستگرای جدیدی در رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

به گزارش مرور نیوز، وزیر آموزش دولت اسرائیل و وزیر دادگستری این رژیم در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کردند که از حزب خانه یهودی، از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم خارج شده و حزب جدیدی را با عنوان "جناح راست جدید" تشکیل دادند.

به گفته این دو وزیر تندرو کابینه اسرائیل، حزب جدید شامل مذهبی‌ها و سکولارهاست و هیچ‌گاه کشور مستقل فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت. آن‌ها تأکید کردند که هر دو ریاست حزب را برعهده خواهند داشت و تعداد سکولارها و غیرسکولارها در این حزب مساوی خواهد بود.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌بینی می‌کنند که شولی معلم از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) هم به این حزب بپیوندد.

بنت تأکید کرد که این حزب یک حزب "راست‌گرای واقعی" خواهد بود و با تشکیل کشور فلسطین مخالف است.

شاکد نیز گفت که اعضای حزب شراکت واقعی با هم خواهند داشت.

بنت و شاکد دو قطب حزب "خانه یهودی" بودند که بنت ریاست آن را برعهده داشت. حزب خانه یهودی یک حزب صهیونیستی راست‌گراست که در سال 2013 تأسیس شد و هشت نماینده در پارلمان دارد اما نتوانسته بود به وعده‌هایش درباره جذب اسرائیلی‌های سکولار عمل کند.

این دو وزیر اسرائیلی درحالی از ائتلاف حاکم در اسرائیل خارج شده‌اند که قرار است نهم آوریل اسرائیل انتخابات زودهنگام برگزار کند.

کناره‌گیری این حزب از دولت اسرائیل تهدید مستقیمی برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به حساب نمی‌آید چراکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وی باز هم به راحتی در انتخابات پیروز خواهد شد. کناره‌گیری از ائتلاف حاکم نشان می‌دهد که حزب جدید برای به دست آوردن آرای راست‌گراهای میانه‌رو در انتخابات پارلمانی نهم آوریل تلاش می‌کند.