سربازان هند منطقه‌ای روستایی را که شبه‌نظامیان در آن پنهان شده بودند، محاصره کردند که به تیراندازی انجامید.

به گزارش مرور نیوز، این درگیری در حالی صورت گرفته است که کشمیر خونین‌ترین روزهای خود را در یک دهه اخیر سپری می‌کند و بیش از ۵۰۰ تن طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش گروه‌های مدافع حقوق بشر، این آمار ۲۶۹ شبه‌نظامی، ۱۵۸ نیروی دولتی هند و ۱۵۶ غیرنظامی را شامل می‌شود.

به گفته پلیس، سربازان هند منطقه‌ای روستایی را که شبه‌نظامیان در آن پنهان شده بودند، محاصره کردند که به تیراندازی انجامید. چهار شبه‌نظامی نیز طی این درگیری کشته شده‌اند ولی سربازان هند تلفاتی نداشته‌اند.

به گفته ساکنان این منطقه سربازان دولتی طی این درگیری یک خانه غیرنظامیان را منفجر کرده و دست‌کم به دو خانه دیگر هم خسارت وارد شده است. این درگیری اعتراضات صدها تن از ساکنان این منطقه را به دنبال داشت که با این اقدام تلاش کردند به فرار شبه‌نظامیان کمک کنند.

به دنبال این اقدام، نیروهای دولتی برای هشدار دادن به معترضان، تیراندازی کردند و به سمت آنان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. طبق گزارش‌ها دست‌کم شش تن در این اعتراضات زخمی شده‌اند.

هند و پاکستان هر دو ادعای مالکیت کشمیر را دارند و شبه‌نظامیان از سال ۱۹۸۹ علیه کنترل این منطقه به دست هند مبارزه می‌کنند.

بیشتر مردم کشمیر از شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند زیرا خواستار استقلال این منطقه به عنوان یک کشور مستقل یا پیوستن آن به پاکستان هستند.

هند پاکستان را به آموزش و تامین تسلیحات شبه‌نظامیان متهم می‌کند.