نخست وزیر اسرائیل معتقد است خروج نظامیان آمریکا از سوریه یک فرصت است.

به گزارش مرور نیوز، بنیامین نتانیاهو، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته نیروهایش را از سوریه در چند مرحله خارج کند و ترامپ هم این درخواست را پذیرفته است.

یک مقام بلند پایه صهیونیستی افزود، نتانیاهو قبلا از این تصمیم واشنگتن آگاه بوده و درباره آن با ترامپ صحبت کرده بود. به گفته این منبع، نخست وزیر اسرائیل معتقد است خروج نظامیان آمریکا از سوریه یک فرصت است.

نتانیاهو که برای مشارکت در مراسم تحلیف ژایر بولسونارو، رئیس جمهور منتخب برزیل در این کشور حضور دارد، طی این مراسم با مایک پامپئو، وزیر خارجه‌ آمریکا در دیدار خواهد کرد و روز یکشنبه پس از بازگشت به تل‌آویو هم با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نشستی خواهد داشت. قرار است بولتون برای بررسی سیاست‌های ایالات متحده در خاورمیانه به قدس اشغالی و آنکارا سفر کند.

این منبع افزود، با وجودی که زمان انتخابات پارلمانی مشخص شده و قرار است نهم ماه آوریل برگزار شود، نخست وزیر قصد دارد پیش از انتخابات وزیر مشخصی را در دولت برای پست وزارت خارجه تعیین کند.

وی در پایان گفت: "یک پیشرفت قابل توجهی در روابط رژیم صهیونیستی دیده می‌شود که این روابط از فراز آفریقا گذشته و تا برزیل امتداد یافته است".

پیشتر لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرده بود که ترامپ دستور داده نیروها تدریجی از سوریه خارج شوند.

گفتنی است ترامپ ۱۹ ماه دسامبر ۲۰۱۸ از خروج ۲۰۰۰ تن از نیروهایش از سوریه خبر داد و گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که طی شش ماه خروج این نظامیان انجام خواهد شد، اما مقامات آمریکایی می‌گویند این مساله چند ماه به طول خواهد کشید.