دانا وایت سخنگوی پنتاگون پس از یک سال و نیم از این سمت استعفا داد.

به گزارش مرور نیوز، این تصمیم دانا وایت در پی استعفای جیمز ماتیس از سمت وزیر دفاع آمریکا طی چند روز پیش در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه اتفاق افتاد.  

یک از مقامات وزرات دفاع آمریکا گفت: در عین حال آخرین روز کاری جیمز ماتیس روز دوشنبه آینده است و دانا وایت نیز آخرین روز کاریش در پنتاگون در روز دوشنبه خواهد بود.

به این ترتیب چارلز سامرز، معاون وی به صورت موقت جانشین دانا وایت خواهد شد. دانا وایت در زمان خدمتش پاره‌ای اوقات مناقشاتی را در وزرات دفاع آمریکا به وجود آورده بود. ماه اوت گزارش شد که بازرس کل پنتاگون درباره او به دلیل سواستفاده از کارمندان به دلیل دستور به آنها برای انجام کارهای شخصی و بعدا تلافی کردن کارهای آنها مشغول تحقیق است.

کناره گیری دانا وایت نشان دهنده تدوام تغییرات و کناره‌گیری ها در دولت ترامپ است. در تاریخ ۲۰ دسامبر جیمز ماتیس اعلام کرد به دلیل اختلاف با رئیس جمهور آمریکا در خصوص برخی سیاست گذاریها از سمتش استعفا می‌دهد. استعفای او یک روز بعد از آن اتفاق افتاد که ترامپ تصمیمش برای خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه را اعلام کرد؛ تصمیمی که او را با موجی از انتفادات گسترده روبه رو ساخت.

جیمز ماتیس در ابتدا که استعفایش را اعلام کرد از برنامه‌اش برای ترک سمت خود در ماه فوریه خبر داد اما ترامپ کناره‌گیری او را جلو انداخته و اعلام کرد: پاتریک شاناهان معاون ماتیس قرار است در ژانویه وزیر دفاع موقت باشد.

دانا وایت در آوریل ۲۰۱۷ به عنوان سخنگوی وزرات دفاع آمریکا معرفی و جانشینی پیتر کوک که ماه ژانویه قبل از آغاز ریاست جمهوری ترامپ کناره رفته بود، شد.