نیروی دریایی مصر، عربستان سعودی، اردن و جیبوتی، یمن و سودان رزمایش مشترک دریایی در دریای سرخ را از روز گذشته (سه شنبه) آغاز کردند.

به گزارش مرور نیوز، این رزمایش شامل ماموریت‌های مشترک، ارتباطات زیرآب، سوخت‌رسانی به کشتی‌ها، ابزار پشتیبانی از واحدهای دریایی به هنگام عبور از مناطق خطرناک است. همچنین در این رزمایش که در آب‌های سرزمینی عربستان سعودی برگزار می‌شود، فعالیت‌های دیگر از جمله تقویت مهارت‌های پرسنل ارتش در جنگ‌های دریایی انجام می‌گیرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، این رزمایش با هدف تقویت ظرفیت‌های جنگی و اثرگذاری نیروهای شرکت‌کننده در انجام ماموریت‌ها تحت هر شرایطی برگزار شده است. همچنین در حین برگزاری این رزمایش تجربیات کشورهای مختلف منتقل شده و درک متقابل و هماهنگی میان نیروها افزایش یافته است. این رزمایش نشان‌دهنده علاقه نیروهای مسلح به تقویت همکاری‌ها میان کشورهای عربی، آفریقایی و غربی در جهت ارتقای هماهنگی‌های نظامی و انتقال تجربیات است.

ماه دسامبر گذشته، عربستان سعودی و این پنج کشور اعلام کردند که با یکدیگر ائتلافی را با هدف ارتقای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تشکیل می‌دهند.