وزیر امور خارجه آمریکا نیز که برای شرکت در مراسم تحلیف ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور جدید برزیل به این کشور سفر کرده است، عملیات رژیم صهیونیستی در مقابله با تهدیدات ایران را مورد ستایش قرار داد.

به گزارش مرور نیوز، مایک پمپئو و بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در برزیلیا پایتخت برزیل با یکدیگر دیدار کردند و در ارتباط با اوضاع سوریه و مقابله با ایران در خاورمیانه به یکدیگر قول ادامه همکاری دادند.

وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار که در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه انجام شد، محور گفت‌وگوها تقویت همکاری در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انجام عملیات ‌مشترک در سوریه و نقاط دیگر برای جلوگیری از آنچه تجاوزات ایران خواندند، بوده است.

پمپئو پیش از این نیز در اولین واکنش خود پس از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای این کشور از سوریه گفته بود که این تصمیم به هیچ وجه تغییری در همکاری‌های دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و مقابله با جمهوری اسلامی در منطقه ادامه خواهد داشت.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه تاثیری بر تعهدات این کشور درباره اسرائیل نخواهد گذاشت.

نتانیاهو در ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را تضمینی برای امنیت منطقه در برابر ایران و حزب‌الله خواند و خواستار تقویت عملیات امنیتی با آمریکا در سوریه شد. وی تحریم‌ها علیه ایران را نیز سخت‌ترین تحریم‌ها تا به امروز برای مقابله با این کشور دانست.

بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ هفته گذشته به طور غیرمنتظره اعلام کرد که آمریکا نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج می‌کند. این امر از سوی هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه رئیس جمهوری آمریکا و همچنین از سوی دموکرات‌ها مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

بسیاری بر این باورند که این اتفاق یک پیروزی برای ایران و روسیه محسوب می‌شود و به تقویت جایگاه این دو کشور در سوریه منجر خواهد شد.