تحریر الشام پس از درگیری با جنبش نورالدین الزنکی، توانست بر قسمت هایی از غرب حلب تسلط یابد.

به گزارش مرور نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تحریرالشام توانست مناطق تحت سیطره نورالدین الزنکی در غرب حلب را بعد از چهار روز درگیری میان دو طرف که به کشته شدن بیش از ۱۰۰ شورشی منجر شد، اشغال کند. درگیری‌های میان دو طرف روز سه‌شنبه و بعد از آن آغاز شد که تحریرالشام، نورالدین الزنکی را به قتل پنج تن از نیروهایش متهم کرد. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، محور درگیری‌ها ابتدا مناطق تحت سیطره شورشیان در استان حلب بود اما به استان‌های حماة و ادلب نیز کشیده شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که در این درگیری‌ها از روز سه‌شنبه تاکنون ۶۱ تن از نیروهای تحریرالشام و ۵۸ تن از نیروهای نورالدین الزنکی و هشت غیرنظامی کشته شده‌اند.

از آنجا که نورالدین الزنکی در این درگیری‌ها نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و پایگاه‌های خود را از دست داده، منابع می‌گویند، جنبش نورالدین الزنکی، برجسته‌ترین گروه مسلح در حومه غربی حلب انحلال کامل خو را اعلام کرده است.

این منابع تاکید کردند: جنبش نورالدین الزنکی بعد از خروج از حومه غربی حلب به ترکیه، شهر عفرین و مناطق تحت سلطه کمپین "سپر فرات" در شمال شرق سوریه عقب نشینی کرده است.

تحریرالشام بخشنامه‌ای را برای تاجران سلاح در شمال سوریه صادر کرده و از آن‌ها خواسته از گروه نورالدین الزنکی سلاح نخرند. همچنین پیوستن این گروه به دیگر گروه‌های شورشی را منع کرده است.

در حومه ادلب نیز "جبهه ملی آزادسازی"، از گروه‌های شورشی در حال پیشروی به سمت روستاهای تحت کنترل تحریر الشام در جنوب این استان است و بعد از درگیری‌های شدید کنترل روستای تلمنس را در دست  گرفت.

تحریر الشام، تجهیزات گسترده‌ای را به حومه جنوبی ادلب برای مقابله با پیشروی این گروه فرستاده است.