فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه به همراه پیامی به مسکو و دمشق سفر کرده است.

به گزارش مرور نیوز، حمو در این سفر حامل پیامی با محتوای تحویل مرزها به دولت سوریه در ازای موافقت دمشق با تشکیل حکومت محلی با ضمانت روسیه  بوده است.

این منابع تصریح کردند: این پیشنهاد به دنبال دستیابی به توافقی برای "پر کردن" جای خالی نیروهای آمریکایی پس از خروج از سوریه و بستن راه مداخله ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه است.

همزمان با سفر هیئت ترکیه به ریاست مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه این کشور در ماه گذشته میلادی به مسکو، فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه نیز به مسکو سفر کرد و با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند که پیام یگان‌های مدافع خلق به دمشق "ضرورت عدم تکرار اشتباه عفرین بود: موضع‌گیری‌های تند دو طرف یعنی دمشق و همچنین قامشلی منجر به ضررهایی در عفرین شد که به نفع هم‌پیمانان آنکارا بود.

هیئت کردها در این سفر همچنین از اعلام آمادگی کردها برای تحویل مرزهای شرقی سوریه به دولت دمشق و موکول شدن موضوع قانون اساسی و حل و فصل سیاسی مساله سوریه به آینده خبر داد.

هیئت یگان‌های مدافع خلق کرد همچنین به مسؤولان دمشق گفته است که عدم تکرار اشتباه عفرین نیازمند "انعطاف‌پذیری و مشخص کردن اولویت‌ها" است. در همین راستا، یکی از افراد حاضر در این هیئت عنوان کرد: ما در خصوص آینده سوریه اختلاف نظر داریم نه در خصوص سوریه، مرزها و وحدت آن. وی طرف سوری را از پیشنهادی مطلع کرد که مفادش آمادگی "یگان‌ها" برای تحویل تمام نقاط مرزی جهت گسترش حاکمیت دولت سوریه به نظام دمشق است و به موجب آن موضوع قانون اساسی و راه‌حل سیاسی به آینده موکول شود با این شرط که روسیه ضامن این تدارکات باشد.

منابع گفتند، مسکو در تلاش برای نقشی قابل قبول بین ترکیه و کردها با تفاهم دمشق و معامله با واشنگتن است.

این در حالی است که قرار است مایک پامپئو، وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی و دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جیمز جفری به منطقه سفر کنند.