ولیعهد ابوظبی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط و همکاری دوجانبه و همچنین پرونده‌های مهم و مشترک پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، محمد بن زاید آل نهیان، در دیدار با مایک پمپئو، درخصوص زمینه‌های همکاری میان دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن در جهت خدمت به منافع استراتژیک آمریکا و امارات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پمپئو و محمد بن زاید آل نهیان همچنین به بررسی شماری از پرونده‌ها و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری دو کشور در برقراری امنیت و ثبات در منطقه پرداختند. وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر، دیدارش با رهبران امارات را "ثمربخش" توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: در جریان دیدار با رهبران امارات مذاکراتی درخصوص صلح یمن، بحران سوریه و پرونده‌های دیگر داشتیم که این مذاکرات "مثمرثمر" بود.

طرف آمریکایی و اماراتی بر حمایت‌شان از مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تاکید کردند. پمپئو در جریان این دیدار به بررسی توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا  پس از اینکه دونالد ترامپ، اعلام کرد که حدود ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند، در چارچوب سفرهای منطقه‌ای خود به امارات سفر کرد.