سخگوی گروه طالبان اعلام کرد نیرو‌های ویژه آمریکا و دولت افغانستان با یورش به یکی از زندان‌های این گروه ده‌ها تروریست داعشی را فراری دادند.

به گزارش مرور نیوز، گروه طالبان اعلام کرد نیروهای آمریکایی با کمک دولت  افغانستان با یورش به یکی از زندانهای این گروه در شمال‌ غربی افغانستان ۴۰ تروریستی داعشی را فراری دادند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

ذبیح الله مجاهد  سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای آمریکایی و دولتی به زندان این گروه در  منطقه جواند استان بادغیس حمله کردند.

وی همچنین افزود: «نیروهای مشترک آمریکایی و دولتی با کشتن دو نگهبان زندان، ۴۰ تروریست داعشی را فراری دادند و به نظر می‌رسد این حمله صرفاً برای فراری‌ دادن زندانی‌های داعشی انجام شد».

سخنگوی این گروه همچنین تأکید کرد طالبان سال گذشته در حال ریشه‌کنی و در آستانه نابودی کامل تروریست‌های داعش در منطقه دارزاب استان جوزجان بود که نیروهای آمریکایی و دولتی به کمک تروریست‌ها آمدند و ۲۰۰ داعشی را نجات دادند.

مقامات دولت افغانستان نیز در ماه اوت ۲۰۱۸ اعلام کردند هنگام درگیری شدید بین طالبان و داعش در جوزجان، ۲۰۰ داعشی خود را تسلیم دولت مرکزی کردند.