پادشاه اردن با نخست وزیر عراق دیدار کرد. در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالله دوم در سفرش به بغداد، مورد استقبال عادل عبدالمهدی قرار گرفت. نخست وزیر عراق با پادشاه اردن به بررسی اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین پرونده‌های مهم و مشترک پرداختند. دو طرف در این نشست درخصوص اهمیت وحدت و یکپارچگی به ویژه برای پایان دادن به وخامت اوضاع و تنش در کشورهای منطقه، حمایت از پرونده فلسطین و دفاع از شهر قدس گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین در جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای هیئت‌های اردنی و عراقی در زمینه توسعه روابط و همکاری دوجانبه، تبادل‌نظر درخصوص پرونده‌های مهم و مشترک و اهمیت ثبات در دو کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف در جریان این نشست بر اهمیت اجرای نتایج مذاکرات رسمی که در بغداد میان محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و عاطف الطراونه، همتای اردنی‌اش و توافقات به دست آمده در تمامی زمینه‌ها برگزار شد، تاکید کردند.

بغداد طی روزهای اخیر شاهد تحرکات دیپلماتیک گسترده بود و مسئولانی چون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به آن سفر کردند.