دونالد ترامپ، اواخر ماه فوریه دومین دیدار خود را با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ با کیم یونگ چول ، فرستاده کره شمالی در کاخ سفید به منظور مذاکره از جمله درباره وعده کامل نشده رهبر کره شمالی برای بر چیدن برنامه هسته‌ای کره شمالی دیدار کرد. دونالد ترامپ دیداری یک ساعت و نیمه با کیم یونگ چول به منظور بحث درباره مساله خلع سلاح هسته‌ای و دومین دیدار رهبران دو کشور داشت و این دیدار دوم در اواخر ماه فوریه صورت خواهد گرفت. رئیس جمهوری آمریکا مشتاق به دیدار با کیم جونگ اون در مکانی است که بعدا اعلام خواهد شد.

مذاکره کننده کره شمالی حامل یک نامه از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ بوده است. پامپئو پیش از ظهر هتل را ترک کرده و مستقیما به کاخ سفید که قرار بود در آنجا به دیدار کیم یونگ چول و ترامپ ملحق شود، رفت.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: نشست پامپئو پیشرفت حاصل کرده است اما تحولی را رقم نزده است.

وی خاطرنشان کرد: پامپئو، بیه‌گون و کیم یونگ چول "بحث خوبی" با یکدیگر درباره "تلاش‌ها برای پیشرفت بر سر تعهدات ترامپ و کیم جونگ اون" در نشست‌شان در سنگاپور داشتند.

پامپئو بعد از ظهر کاخ سفید را بدون اظهارنظری ترک کرد. در ادامه پالادینو، گفت‌: پامپئو از مقام کره شمالی بعد از دیدار در کاخ سفید برای شرکت در ناهار دعوت کرده است. ترامپ و کیم جونگ اون به صورت علنی درباره احتمال یک نشست بعدی میان خود بعد از نشست ژوئن گذشته در سنگاپور صحبت کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، تیم‌های دولت‌های آمریکا و کره شمالی به بررسی مکان‌های احتمالی برای نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون پرداخته‌اند که شامل پایتخت‌های ویتنام و تایلند بوده است.